Órák

  • Baume et Mercier
  • Breitling
  • Cartier
  • Chronoswiss
  • Ferrari
  • Fortis
  • Frédérique Constant
  • Hamilton
  • Hublot
  • IWC
  • Jaeger-LeCoultre
  • MeisterSinger
  • Montblanc
  • Nomos
  • Omega
  • Oris
  • Panerai
  • Piaget
  • Sinn
  • TAG Heuer
  • Vacheron Constantin
  •  

    Percek

  • Best of Best
  • Formabontók
  • Búvár órák
  • Homage
  • Női órák
  • Órakultúra
  • Pilóta órák
  • Tourbillon
  • Forma 1 és autók
  •  

    Emberek

  • Hírek
  • Játék
  •  

    Óramutató

  • Impresszum
  • Médiaajánlat

  • Keresés

     
     


    Hírlevél megrendelése






    Még egy Cartier remekmű 

    Ugyan a Cartier az órák világát soha nem hagyta el, azonban hosszú évtizedekig az időmérők bizony csak a másodhegedűs szerepét voltak kénytelenek betölteni. Néhány évvel ezelőtt azonban elindult valami a francia gyökerű luxusmárkánál, amelynek eredményei nem csak tanulmányórákban, hanem gyakorlati, mindennapi használatba vehető darabokban is megmutatkozik. Elég csak például a Calibre de Cartier-re gondolni, de a komplikációkat kedvelők az Astrotourbillon-ra is emlékezhetnek. Az előbbinél egyértelműen komplikáltabb, az utóbbinál azért egyszerűbb modellel bizonyítja a Cartier, hogy óráinak igenis van helye a legnevesebb svájci márkák között.

    Lehet, hogy furcsán hangzik, de a Cartier-nek műszaki szemszögből valóban bizonyítania kell. Elvégre a kvarcválságot követő két évtizedben nem véletlenül érdemelte ki a kvarckirály nevet. Tagadhatatlan erőssége persze a forma; a Cartier-nél mindegyik órakollekciónak megvan a maga nagyon jellegzetes, más márkával összetéveszthetetlen, egyedi külsője. Sok óránál csak a számlapra tekintve lehet beazonosítani a márkát, a Cartier esetében azonban bőven elég, ha csak a tok körvonalait látjuk.

    Az egyik ilyen jellegzetes forma, a Ballon Bleu - amely a kék zafírberakású koronáról és az ezt körülölelő koronavédőről kapta nevét - adott elsőként otthont a márka saját fejlesztésű és készítésű tourbillon kaliberének, a 9452 MC-nek, amely azóta már a Tank Américaine és a Santos 100 kollekció darabjaiban is megtalálható. Ahogy ez egy olyan kaliberű márkától, mint a Cartier elvárható, nem egy "közönséges" tourbillon kalibert készítettek, hanem egy repülőt. Ez a kilencven évvel ezelőtt kifejlesztett újítás a németországi Glashüttéből ered, különlegessége, hogy a tourbillon csak az alaplemez felőli oldalon rögzített, a számlapról nézve szabadon lebeg. A kihívás nyilvánvalóan abban áll, hogy a különböző irányú hirtelen mozgásokkal, ütésekkel szembeni érzéketlenségnek ugyanazoknak a követelményeknek kell eleget tennie, mint a hagyományos tourbillonnak. A megoldás kulcsa a ketrec megtervezésében rejlik, amelynek azonban esztétikai követelményeknek is messzemenően eleget kell tennie, elvégre a tourbillon mégis csak a számlap egyik, ha nem legjelentősebb dísze. A 142 alkatrészből álló szerkezet esetében a tourbillon ketrec tetején a Cartier "C" betűjét találjuk, amelynek a hátából kinőtt kis hegy mutatja a másodperceket, azaz ebből a szempontból egy szokványos egyperces tourbillonnal van dolgunk. A 9452 MC kaliber azonban egy másik, igen nagy presztízsű előnnyel is bír: méltán viselheti a Poinçon de Genève-t (Genfi címer/pecsét), a makulátlan minőség és az eredet így a legmesszemenőkig garantált.

    Nem csak a tokon, hanem a számlapon is megfigyelhetőek a jellegzetes Cartier formák, amelyeken az Art Déco hatását egyszerűen nem lehet nem észrevenni. A gilosálás természetesen a minimum, ami a márkától elvárható, ezt tetézik a számlap kétszintűvé tételével, szépen tagolva azt. Mint a kilencvenes évek eleje óta minden márka, így a Cartier is meg akarja mutatni a tourbillonját. Azt pedig, hogy különösen büszke rá, mi sem árulja el jobban, mint hogy jóformán az egész számlap alsó felét a tourbillon bemutatásának szentelték. A két mutató így már-már elveszik a számlapon, de a kékítésből fakadó kontrasztnak hála azért jól leolvashatóak.

    Az óra nem csak a Cartier-hez mérve, hanem abszolút értelemben is nagy a maga 46 milliméteres átmérőjével. Mivel egy ilyen óránál csak nemesfémek jöhetnek szóba, ezért jelenlétét bizony lehet érezni a csuklón, így fontos, hogy biztosan feküdjön fel, és ne csúszkáljon. Ebben segít a tok anyagától (fehér- vagy vörösarany) függően barna vagy fekete alligátorbőr szíj végén lévő zsanérzár, amelyet viselőjének csuklójához pontosan be lehet állítani.

    ITT KAPHATÓAK BUDAPESTEN Cartier ÓRÁK
    Itt kaphatóak Cartier órák

    Magyar nyelvű Cartier honlap linkje

    Publikálva: 2010-04-22 11:54:01


























     
    Impresszum
    Médiaajánlat
    jetfly.hu
    haborumuveszete.hu
    wdl.hu
    timemaster.hu